Zeitschriftenbeiträge
2022 TP 20 Zeitschriftenbeitrag
Gnas, J., Mack, E., & Preckel, F. (2022). When classmates influence teacher judgment accuracy of students’ cognitive ability: Studying frame-of-reference effects in primary school. Contemporary Educational Psychology, 102070. https://doi.org/10.1016/j.cedpsych.2022.102070
2022 TP 22 Zeitschriftenbeitrag
Kalinowski, E., Jurczok, A., Westphal, A. & Vock, M. (2022). Welche individuellen und institutionellen Faktoren begünstigen die Kooperation von Grundschullehrkräften? Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Verfügbar unter: https://link.springer.com/article/10.1007/s11618-022-01081-4.
2021 TP 16 Zeitschriftenbeitrag
Mayer, J. & Mempel, C. (2021): Wortkünstler entdecken und fördern. Ein Projekt zur kooperativen Schul- und Unterrichtsentwicklung. SchulVerwaltung. Spezialheft "Begabungsförderung", S. 168-170.
2021 Zeitschriftenbeitrag
Keller, L., Preckel, F., & Brunner, M. (2021). Nonlinear relations between achievement and academic self-concepts in elementary and secondary school: An integrative data analysis across 13 countries. Journal of Educational Psychology, 113(3), 585–604. https://doi.org/10.1037/edu0000533
2021 Zeitschriftenbeitrag
Lavrijsen, J., Preckel, F., Verachtert, P., Vansteenkiste, M., & Verschueren, K. (2021). Are motivational benefits of adequately challenging schoolwork related to students' need for cognition, cognitive ability, or both? Personality and Individual Differences, 171, 110558. https://doi.org/10.1016/j.paid.2020.110558
2021 TP 20 Zeitschriftenbeitrag
Krischler, M., Mack, E., Gnas, J., Breit, M., Matthes, J. & Preckel, F. (2021): A research-practice cooperation to support elementary school teachers` diagnostic competencies based on a working theory of talent development in STEM, Gifted and Talented International, DOI: 10.1080/15332276.2021.1961329
2021 TP 16 Zeitschriftenbeitrag
Mempel, C. & Mayer, J. (2021). Diversität als Ressource und Zielperspektive für die Gestaltung offener Gespräche im inklusiven Literaturunterricht. k:ON - Kölner Online Journal für Lehrer/innenbildung, Jg. 2, H. 1, S. 83-108. DOI: 10.18716/ojs/kON/2021.1.
2021 TP 22 Zeitschriftenbeitrag
Jakobeit, M., Westphal, A., Jurczok, A., Kager, K. & Vock, M. (2021). Welche schulischen Rahmenbedingungen sind für die Kooperation von Lehrkräften in Lesson-Study-Prozessen förderlich? Eine Clusteranalyse von Grundschulen im Rahmen des Forschungs- und Schulentwicklungsprojekts Leistung macht Schule (LemaS). Journal für Schulentwicklung, 25(2), 17–27.
2021 TP 20 Zeitschriftenbeitrag
Mack, E., Breit, M., Krischler, M., Gnas, J., & Preckel, F. (2021). Talent development in natural science in elementary school: A juxtaposition of research and practice. Teaching and Teacher Education, 104, 103366. https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103366
2021 TP 22 Zeitschriftenbeitrag
Vock, M. & Jurczok, A. (2021). Im Team leistungsstarke Schüler/-innen besser wahrnehmen und effektiver fördern: Potenziale der Methode „Lesson Study“. SchulVerwaltung spezial (4) (Begabtenförderung).